Mindenki szereti a kényelmes ügyintézést, de az egyszerűség, illetve a gyorsaság különösen fontos lehet, ha az egészségünkről van szó. Az egészségbiztosításoknak több előnye is van, amelyek az egyébként is kényelmes magánegészségügyet még komfortosabbá teszik.
Egyrészt olcsóbbá és kiszámíthatóbbá válnak a magánegészségügyi költségek, másrészt sokkal egyszerűbb lesz az ügyintézés.
Kössünk szerződést kényelmesen!
Az egészségbiztosítási szerződések megkötése sokkal egyszerűbb, mint elsőre gondolnánk. Az emberek többsége kötelező orvosi vizsgálatra és személyes megjelenésre számít, de ennél jóval könnyebb dolgunk van.
Az egészségbiztosítási szerződéskötéshez az esetek többségében nincs szükség orvosi vizsgálatra. Ez alól csak egy kivételesen magas biztosítási összeg jelenthet kivételt. Természetesen az egészségügyi állapotunk nem lényegtelen a biztosítási díj szempontjából, azonban ezt egy kérdőív segítségével méri fel a biztosító.
Ne felejtsük el, hogy a biztosító felé közlési kötelezettségünk van. Számoljunk be őszintén a problémáinkról, az előzménybetegségeinkről és a káros szokásainkról. A szolgáltató rendszerint nem vizsgálja meg a kérdőív igazságtartalmát a szerződéskötés előtt, azonban könnyen előfordulhat, hogy egy biztosítási esemény bekövetkeztekor utánajár a tényeknek.
Az egészségbiztosítás szerződéskötése akár teljesen online, az otthonunk kényelméből elintézhető, amely még inkább ügyfélbaráttá teszi ezt a szolgáltatást.
Az egészségbiztosítók honlapján információkat is kényelemesen és gyorsan gyűjthetünk. Ügyfélként sokféle felhasználóbarát tájékoztató áll rendelkezésünkre, ha szeretnénk megismerni a termékek részleteit.
Az ajánlatok összehasonlításhoz érdemes online egészségbiztosítás kalkulátorokat használnunk. Csak néhány adatot kell megadnunk, és az oldal megmutatja a számunkra legelőnyösebb opciókat. Ha szeretnénk, akkor akár személyre is szabhatjuk a keresést, például beállíthatjuk a számunkra lényeges egészségbiztosítási szolgáltatásokat.
Legyen egyszerű az ügyintézés!
Az egészségbiztosítások egyik legnagyobb előnye, hogy a szolgáltató leveszi a szervezés terhét a vállunkról. Nem kell az időpontfoglalással vagy a megfelelő rendelő kiválasztásával foglalkoznunk.
Panaszok esetén a biztosítóhoz kapcsolódó ellátásszervezőt kell felhívnunk. Ők kiválasztják a problémához illeszkedő intézményt, illetve orvost és néhány napon belül mehetünk is a kapott időpontra. Az ellátásszervező hétfő és péntek között 8:00-20:00 óráig érhető el.
Az is könnyen előfordulhat, hogy nem tudjuk eldönteni, hogy milyen orvosi ellátásra lenne szükségünk. Ilyenkor lehetőségünk van segítséget kérni a biztosító ingyenes, állandóan elérhető call centerében. Ezen a vonalon orvosokkal beszélhetünk, akik javasolni tudnak a tüneteinkhez illeszkedő kezelést, illetve a panaszaink átmeneti enyhítésére vonatkozóan is adhatnak tanácsokat.
Természetesen előfordulhat, hogy van már egy bevált orvosunk, akihez szívesen visszajárunk. Amennyiben ez a szakember szerepel az egészségbiztosító adatbázisában, akkor jelezhetjük ezt az igényünket az ellátásszervező felé.
Ha az adott intézmény vagy orvos nem szerepel az adatbázisban, akkor magunknak kell megszerveznünk a vizsgálatot. Ha előre jelezzük a biztosító felé, hogy inkább ezt az utat választjuk a probléma kezelésére, akkor van lehetőségünk a költségek utólagos megtérítésére. Ehhez őrizzük meg a vizsgálaton kapott dokumentumokat.
Könnyítsük az életet automatikus fizetéssel!
A biztosítási díj időben történő befizetése kulcsfontosságú. Ha több mint 90 napot késünk az utalással, akkor a biztosító mentesül a fizetési kötelezettsége alól.
Természetesen a havonta történő fizetésnek megvan az a veszélye, hogy a rengeteg számla és teendő között elfelejtkezünk erről a kötelességünkről. Szerencsére – a közüzemi számláinkhoz hasonlóan – a biztosítási díj fizetését is intézhetjük csoportos beszedési megbízáson keresztül. Ha regisztrálunk a biztosító honlapján, akkor eggyel kevesebb teendőnk lesz a hónap végén, és biztosan nem a késés miatt veszíti érvényét a szerződésünk.